Z dniem 1 lipca 2021 roku wchodzi w życie Uchwała Rady Miejskiej w Łodzi nr XXXVII/1157/21 z dnia 27 stycznia 2021 roku w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty na terenie Miasta Łodzi (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego, poz.10174 z dnia 10.03.2021 r.). Wprowadza ona zasadę, że w budynkach wielolokalowych wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie ustalona w oparciu o ilość zużytej wody w danej nieruchomości. Dane te będą aktualizowane w deklaracjach składanych do Urzędu Miasta Łodzi w okresach kwartalnych. Natomiast w przypadku lokali użytkowych opłata ta będzie ustalana jako iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów powstających w danej nieruchomości oraz stawki opłaty za te pojemniki lub worki.
Na podstawie ww. Uchwały oraz Statutu Spółdzielni, Rada Nadzorcza Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Łodzi postanawia:
- Ustala się stawkę za gospodarowanie odpadami komunalnymi według stawek określanych przez Uchwały Rady Miejskiej w Łodzi.
- Podstawę ustalenia opłaty stanowi średniomiesięczne zużycie wody skalkulowane jako suma ilości zużytej wody według wskazań wodomierzy, z poprzedzających wyliczenie trzech miesięcy, podzielona przez 3.
- Okres rozliczeniowy, o którym mowa w pkt 2 liczony jest począwszy od kwietnia 2021 roku i wyliczany będzie w następujących po sobie kwartałach.
- Dla lokali niewyposażonych w wodomierze przyjmuje się rozliczenie w oparciu o wartość ryczałtu na jedną osobę, aktualnie obowiązującą w Spółdzielni, pomnożoną przez ilość osób zamieszkujących dany lokal.
- Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi według zasad zawartych w niniejszej Uchwale obowiązuje od dnia 1 lipca 2021 r. z tym, że pierwsza należność za miesiące lipiec i sierpień zostanie wniesiona do dnia 15 sierpnia 2021 r.
- Ze względów technicznych opłaty czynszowe uwzględniające nową stawkę za gospodarowanie odpadami komunalnymi zostaną doręczone do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu okresu stanowiącego podstawę do obliczenia opłaty.
- W przypadku braku możliwości dokonania odczytu wodomierza w lokalu mieszkalnym na skutek awarii potwierdzonej przez pracownika Spółdzielni, rozliczenie nastąpi na podstawie ostatnio dokonanego prawidłowo spisu.